Roy M. Cohn, avocat de succes din New York, lobbyist & influencer
Zsolt Bogdán
Joseph Porter Pitt, mormon, funcţionar la Curtea de Apel
Péter Árus
Harper Amaty Pitt, soţia lui Joe, mormonă și dependentă de valium
Éva Imre
Louis Ironson, operator pe calculator la tribunal
Balázs Bodolai
Prior Walter, iubitul lui Louis, stilist, fost travestit
Ervin Szűcs
Hannah Porter Pitt, mama lui Joe, mormonă și văduvă
Emőke Kató
Belize, fost transvestit, asistent medical
Szabolcs Balla
Îngerul
Tekla Tordai
Isidor Chemelwitz, rabin orthodox
Emőke Kató
Mr. Lies, prietenul imaginar al lui Harper
Szabolcs Balla
O voce
Tekla Tordai
Henry, medicul personal al lui Roy
Emőke Kató
Emily, asistentă medicală
Tekla Tordai
Un Eschimos, din mintea lui Harper
Péter Árus
Prior 1, fantoma strămoșului lui Prior din secolul al XIII-lea
Zsolt Bogdán
Prior 2, fantoma strămoșului lui Prior din secolul al XVII-lea
Péter Árus
Ethel Rosenberg, fantoma celebrei victime a lui Roy Cohn
Emőke Kató
direcția de scenă
Victor Ioan Frunză
scenografia
Adriana Grand
dramaturgia
Nóra Balázs
asistent de regie
Emőke Veres
regia tehnică
Pál Böjthe
Ce îi reuşeşte în chip extraordinar regizorului Victor Ioan Frunză în felul în care plănuieşte şi înfăptuieşte punerea în scenă a Sfârşitului lumii este aproape este crearea unei atmosfere de aşteptare apăsătoare. În spaţiul scenei care parcă aminteşte de răceala şi ostilitatea unei săli de aşteptare (anticamera morţii şi civile, şi fizice deopotrivă), scenografa Adriana Grand delimitează o sumedenie de sub-spaţii. (…) Ieşit din comun, desăvârşit de-a dreptul amestecul de realism şi supra-realitate, de consemnare de tip proces-verbal (ziuă, oră, dată), şi de vis, visare, ori de delir în lege produs de consumul excesiv de valium precum Marilyn Monroe (în cazul lui Harper, soţia sociopată a lui Joseph), şi de coşmar insuportabil. Extraordinar deopotrivă melanjul de îngeri şi de oameni decăzuţi în faţa societăţii reuşit de Victor Ioan Frunză cu ajutorul scenografei Adriana Grand. Cum spuneam, cu totul remarcabili îngerii, fantasmele izvodide de fantezia acestei extraordinare scenografe.
Apreciata echipă a Teatrului Maghiar Cluj dă spectacolului o remarcabilă omogenitate prin aportul întregii distribuții. Granița labilă dintre realitate și halucinație plasează fantezia adînc în mintea personajelor, animate de trăiri autentice, redate cu finețe și vibrație umană de distribuția clujeană: iubire și suferință (Prior – Erwin Szűcs și Harper – Ėva Imre), dorință și lașitate (Louis – Balázs Bodolai și Joe – Péter Árus), spaima morții și cinismul puterii (Roy – Zsolt Bogdán), habotnicie și empatie (Hannah – Emöke Kató), luciditate și compasiune (Belize – Szabolcs Balla). Actorii distribuției interpretează mai multe roluri, așa cum cere dramaturgul, ca semn al convertirii reciproce a genurilor în această lume în care carcasa aparenței masculine/feminine nu corespunde obligatoriu conținutului psihologic al personajului. (…) Cele două personaje imaginare, Îngerul – Tekla Tordai și Mr. Lies – Szabolcs Balla, sînt creionate din gesturi lejere, tolerant ludice, accentuînd tensiunea reală din care se nasc. Regizorul Victor Ioan Frunză respectă cu scrupulozitate textul original, atent la detaliul jocului actoricesc, favorizat de consistența textului, ce le oferă actorilor personaje cu un traseu sinuos.
Oana Cristea Grigorescu:
Profeții mîntuirii fără Judecată, Observator Cultural, 9 februarie 2018
Un spectacol tradiţional. Un text cu dramaturgie calculată, un teatru de regie. Cu uşurinţă ar putea fi şi anacronic. Victor Ioan Frunză însă ne arată că acest format „profesional” poate funcţiona chiar foarte bine. Reprezentaţia de la Cluj a piesei Îngeri în America nu este opera unui meşteşugar, este mult mai mult decât atât. Pentru că toţi care au contribuit la realizarea ei, de la regizor până la actori (şi mai departe) parcă au pus în ea un pic mai mult decât prestaţia lor optimă. Parcă ar fi ceva în plus faţă de totalitatea unor componente de calitate maximă, cel puţin în seara în care am văzut spectacolul, el parcă a avut şi o componentă misterioasă.
Data premierei: 17 decembrie 2017
Spectacol compus din două părți. Cele două spectacole sunt legate prin tematică și personaje, dar acțiunile prezentate în cele două părți sunt distincte, de aceea cele două spectacole pot fi vizionate și separat.
Caiet de sală