După Móricz Zsigmond

Rubedeniile

aprilie
24
miercuri
19:00
mai
24
vineri
19:00

Studio pe scena mare
RO
EN
14+
3h cu pauză

Femeie necunoscută
Csilla Albert
 
Pista
Gábor Viola
 
Lina
Enikő Györgyjakab
 
Primarul / Secretar al primarului
Miklós Bács
 
Kardics
Áron Dimény
 
Martiny / Mándy Bálint
Loránd Farkas
 
Albert / Menyhért
Attila Orbán
 
Funcționarul Casei de Economii
Tamás Kiss
 
Unchiul Berci
József Bíró
 
Magdalena
Éva Imre
 
Mătușa Kati
Csilla Varga
 
Adél
Gizella Kicsid
 
Péterfy
Zsolt Gedő
 
Cetățeni
Gergő Bíró, Hunor Fazakas, Botond Tulogdi

regia
László Bocsárdi
 
text adaptat după romanul omonim de către
László Bocsárdi, Ágnes Kali
 
decorul
József Bartha
 
costumele
Zsuzsanna Cs. Kiss
 
coregrafia
Noémi Bezsán
 
dramaturgia
Ágnes Kali
 
light design
László Bocsárdi
 
consultant lumini
Tamás Bányai
 
asistent de regie
Helga Dávid
 
regia tehnică
Réka Zongor
Data premierei: 05 februarie 2023

Batjocura provoacă răni. Indiferent dacă suntem batjocoriți sau dacă ne batjocorim noi înșine.  Ce înseamnă să primești o promovare?  Suntem promovați datorită meritelor noastre sau pentru că suntem utili cuiva, undeva? Când suntem promovați, deseori cădem. Căderea ne provoacă o rană. Unii oameni rămân în picioare. Pe ei îi invidiem. Batjocura este adesea invidie. Când suntem batjocoriți, reacționăm. Suntem confuzi și cădem.

Panama. Cât de ușor este să dărâmi o țară mai degrabă decât să o clădești. Endre Ady, scriind despre o anume țară în 1899, spune că "pe harta viitoare a acelei țări va exista o pată albă în locul ei, cu inscripția: a fost o țară, dar a fost delapidată. "

Câte vieți omenești delapidate există într-o țară delapidată?   Ce putem face cu viețile noastre delapidate?

Ce se întâmplă cu o persoană care se trezește brusc și își dă seama că ceea ce visează este posibil? Ce se întâmplă cu o persoană care este lăsată să creadă că o așteaptă lucruri mărețe? Ce se întâmplă cu o persoană mică ale cărei vise devin delapidate? Ce se întâmplă cu noi atunci când credința noastră poate fi delapidată pentru bani și recunoaștere?

Multe perioade de tranziție pentru o singură viață. Ideologiile se schimbă, modul lor, definițiile. Limbajul puterii se schimbă odată cu el. A fost o vreme când, după revoluții, intelectualii obișnuiau să creadă că ei sunt cei care scriu limbajul puterii. Există momente în care intelectualitatea nu vorbește nicio limbă.

Limbajul banilor nu mai este o chestiune de putere. Banii vorbesc cu toată lumea și se duc doar la câțiva.

Vrem măreție - măcar de-am putea încerca să ne dăm seama ce facem cu zborul și căderea.

Ágnes Kali, dramaturgul spectacolului

 

"Odată ce prezentul

se transformă într-o amintire urâtă.

Și-mi face cu ochiul

această ne-memorare.

E nememorabilă.

E nememorabilă."

Tamás Cseh


Caiet de sală