Eugène Labiche

CRIMA DIN STRADA LOURCINE

Traducerea: András Visky

Sala mare
RO
1h 20' fără pauză

Lenglumé, rentier
Zsolt Bogdán
 
Tingue
András Hatházi
 
Vărul lui Lenglumé
Róbert Kardos M.
 
Serviturul lui Lenglumé
József Bíró
 
soția lui Lenglumé
Melinda Kántor/ Júlia Borbáth
 
Precum și:
Árpád Barabás stud., Emőke Kató stud., Kilián Kolozsi stud., Róbert Laczkó Vass stud., Róbert Deák clarinet, Cristian Vidican V./ Alin Păcuraru (trompetă

regia
Mugur Vlad
 
decorul
Stürmer Helmut
 
costumele
Ilona Varga-Járó
 
muzica
Nicu Alifantis
 
colaboratorul regizorului
Judit László
 
regia tehnică
Judit László
 
sufleur
Zsófia Bálint
Data premierei: 14 decembrie 1998

Daniela Ursu: (…) Domnule Vlad Mugur, de ce v-au ”scos” numele din toate cărțile de specialitate, chiar din arhiva Institutului de teatru unde ați fost profesor?
Vlad Mugur: Fiindcă am avut nerușinarea să mă opun în mediile de peste hotare regimului din anii 1971-1989.
D. U.: Ați părăsit țara în anul 1971. După mai multe articole care demascau regimul din România scrise în presa germană și italiană, ați lucrat la Europa Liberă, apoi v-ați întors la meseria de regizor. La câte teatre și cam câte spectacole ați lucrat?
V. M.: La foarte multe teatre din Elveția – Berna, trecând prin München până în nord, la Hanovra. Și am montat peste 50 de spectacole.
D. U.: Sunteți superstițios?
V. M.: Din când în când, când dorm, numai câteodată… O pisică foarte închisă la culoare (?) mi-a închis teatrul din München.
D. U.: Cum?
V. M.: În timp ce veneam de la Salzburg spre München, sus-numita pisică mi-a tăiat drumul, iar când am ajuns acasă, proprietarul teatrului m-a anunțat că pompierii l-au închis. Asta după cinci ani de bucurii.
D. U.: Vă lipsește acum acel teatru?
V. M.: Ca toate teatrele unde am lucrat și la căror formare am luat parte.
D. U.: Este fascinant modul în care lucrați cu actorul. Socotiți că este important acest lucru pentru un regizor?
V. M.: Altfel ar fi ca și cum un pictor ar lucra fără culori, și un compozitor fără note. (…) Comedia este cel mai complicat stil pentru arta actoricească. Arta ei constă în a păstra umorul și simțul situației, fără să pierzi nici o clipă firescul. Englezii știu cel mai bine acest lucru.
(Fragment dintr-un interviu realizat de Daniela Ursu, 1998 noiembrie, Piatra Neamț)

Turnee și premii:
1999 – Premiul UNITER, Zsolt Bogdán – Cel mai bun actor în rol principal (nominalizare)
1999 – Festivalul de Teatru din Kisvárda, Ungaria
– Premiul pentru cel mai bun spectacol
– Júlia Borbáth – Premiul pentru interpretare
– Zsolt Bogdán – Premiul pentru interpretare
2000 – Miskolc, Ungaria