1 oră şi 40 de minute, fără pauză.
Data premierei: 23 mai 2012
Data premierei: 23 mai 2012
Durata spectacolului: 1 oră şi 40 de minute, fără pauză.
Decor realizat de Altax SRL (Bucureşti).
Charles Mee are un umor violent, totuşi el este în egală măsură interesat în reconciliere. Luând deseori ca surse de inspiraţie pe greci şi pe Shakespeare, împreună cu alte texte cunoscute sau necunoscute, el vede cultura vestică contemporană printr-o comedie amară, personajele lui negociind supravieţuirea lor într-un astfel de peisaj al deşertului spiritual. În piesa Nunta perfectă, Mee tratează personajele cu o tandreţe comică. Nu încearcă să creeze caractere eroice, ci înfăţişează figuri umane, care sunt deseori confuze, care zic ce le trece prin cap şi se răzgândesc în clipa următoare. Toţi tânjesc după atenţie şi succes personal: în cultura modernă succesul înseamnă singurul mod de supravieţuire. Succesul reprezintă totul. Piesa are ca personajul central mireasa, iar eu văd acest lucru ca şi un simbol al consumerismului romantic. Nunta a devenit o mare afacere. Deseori, un an mai târziu urmează divorţul. Piesa lui Mee este plină de avertismente...
(Karin Coonrod)
Charles L. Mee este probabil cel mai însemnat dramaturg al literaturii americane contemporane, care a rescris
operele cele mai semnificative ale teatrului de la greci până la Shakespeare. Piesele sale îmbină momente, fragmente, mituri, coşmaruri ale culturii vestice, care se confruntă cu o criză extremă de identitate, cu ţesuturi
dramaturgice de cele mai multe ori împrumutate, plasând în perspectiva largă a civilizaţiei vestice evenimentele ameninţătoare atât de apropiate nouă. Migraţia popoarelor, problematica identităţii sexuale, distrugerea ideii de căsătorie ca instituţie, slăbirea puterii culturii „albilor“ din vest, respectiv atracţia faţă de culturile exotice şi fals autentice aflate la modă: toate acestea sunt de fapt simptome ale decăderii. În teatrul lui Charles L. Mee nu vedem însă tragedii întunecate, ci întâmplări scrise cu umor excepţional, mai mult, cu sarcasm, care demască relaţiile umane şi sociale vulnerabile la mode de mass-media degenerate. Teatrul lui Mee poate să pară fără milă, dar niciodată fără iubire.
(András Visky)