William Shakespeare

Pyramus & Thisbe 4 you


Sala Studio

Distribuţia:
Dorina Lazăr, Rodica Mandache, Oana Ştefănescu, Ada Simionică, Paula Niculiţă, Ana Maria Moldovan, Ionel Mihăilescu, Mircea Constantinescu, Marius Damian, Pavel Bartoş, Gabriel Pintilei, Mihai Smarandache, Victor Cociorbă, Nicu Coman, Cristian Dunăreanu, Dan Iosif, Ion Iosif, Constantin Neagu, Dumitru Neagu
decorul
Cosmin Ardeleanu
 
imagine video
Casa Gontz
 
regia
Alexandru Dabija

Data premierei: 07 decembrie 2010
Pyramus & Thisbe 4 you e genul de spectacol pe care ai vrea să-l vezi încă o dată, imediat după ce s-a terminat. (...) Spectacolul lui Dabija este o nebunie curajoasă şi nu încalcă nicio limită a bunei cuviinţe (deşi multe momente îţi paralizează secunde întregi privirea).

(Dan Boicea, Adevărul)

Ceea ce propune Dabija este un spectacol-şcoală a convenţiei. Fiecare scenă devine un studiu al scuturării mecanismelor asumării convenţiei. Parodia ca formă rafinată de desfătare, luarea la mişto ca artă sînt mai mult decît mijloace stilistice la Dabija. Sînt temele de joc şi de joacă ale unui regizor care face teatru ca să rîdă mult şi bine şi să descopere cum rîsul poate deveni o formă de cercetare în teatru. Cum rîsul propune un studiu de sociologie teatrală şi de entertainment public inteligent. Un rîs tarantinian care gîlgîie în fiecare scenă.

(Mihaela Michailov, www.artactmagazine.ro)

Spectacolul a câştigat Premiul UNITER pentru cea mai bună regie (Alexandru Dabija) a anului 2009.


În această nouă producţie a Teatrului Odeon din Bucureşti, Alexandru Dabija, unul dintre cei mai dinamici regizori ai momentului, multiplică de patru ori clasica scenă de teatru în teatru din "Visul unei nopţi de vară”, celebra scenă a meşterilor. Fiecare versiune citeşte scena într-un registru diferit, parodiind mai multe tendinţe din teatrul contemporan din România. Prima dintre ele este jucată numai de femei. A doua intră în mediul artiştilor experimentali bigoţi. Cea de-a treia este o confruntare între un actor maghiar şi o mână de moldoveni plictisiţi, în timp ce ultima aduce pentru prima dată pe scenă, chiar tehnicienii teatrului.

(Iulia Popovici)