Nola Rae

Dracula the Clown

Producător: Asociaţia Cabotin şi London Mime Theatre

Sala Studio

Dracula, Van Helsing
Zsolt Bogdán
 
Bram Stoker
Liviu Matei
 
Madam Bloodbath
Réka Csutak
 
O infirmieră
Jenő Szabó / László György

scenografia
Matthew Ridout
 
muzica
Iosif Herţea
 
autor şi regizor
Nola Rae

Data premierei: 27 februarie 2010

Amalgam inedit de culoare, muzică, păpuşerie şi mimă. O poveste tragi-comică a brandului României (fie că ne convine sau nu), celebrul Dracula. Un conte decrepit, îmbătrânit, demn de milă, prins în propria capcană din care nu poate să scape. Un conte care poartă proteză, care nu mai poate să se transforme în liliac, care nu mai poate suge sânge. O palidă reflecţie a vampirului puternic şi de temut care a fost cândva. Madam Bloodbath, echivalentul patetic şi comic al Contesei de Bathory, a cărei tinereţe şi frumuseţe a pierit de mult, dar care nu renunţă nici în ruptul capului la ideea de a face baie în sânge de fecioară. Van Helsing, un vânător de vampiri, care se sperie de balul în care a ajuns înfricoşătorul vampir Dracula. Şi un personaj nou, Bram Stoker, un funcţionar mărunt, care îşi scrie povestea pe măsură ce aceasta prinde contur. Totul secondat de păpuşi. Un altfel de Dracula. Ideea spectacolului a prins contur în 2006, la Braşov, când Liviu Matei şi Nola Rae s-au gândit împreună la un proiect de spectacol. A fost nevoie de doi ani ca scenariul original să fie „fixat" în piuneze, iar spectacolul să fie definitivat.
Dracula este celebru peste tot iar subiectul este perfect pentru teatrul vizual şi pentru transformarea unei poveşti dramatice de groază într-o poveste comică. Intenţia noastră este să scoatem în evidenţă problemele cu care se confruntă un vampir. Pentru noi, vampirii sunt vulnerabili şi numai la un pas de a dispărea, aşa că ar trebui să se ferească de mult mai multe lucruri decât usturoiul şi lumina soarelui. De exemplu, Contesa Bloodbath caută în zadar o fecioară cu sânge suficient pentru o baie şi astfel nu reuşeşte să oprescă ravagile bătrâneţii. Spectacolul evoluează pe Bram Stoker care îşi dezvoltă idele sale absurde despre Contele Dracula şi astfel devine mai nebun decât personajele închipuite de el. în spectacol există şi personaje secundare care sunt obligate să asiste la nebunia celorlalte şi să se prefacă normali», Nola Rae, scenarist, regizor (London Mime Theatre).
Scenariul original al spectacolului Dracula the Clown va deveni carte.
Nola Rae, membru marcant al mimei mondiale a fost decorată în toamna anului trecut de către regina Elisabeta a Marii Britanii cu ordinul "Member of The Most Excellent Order of The British Empire".